lørdag 26. desember 2009

Julekvelden!

Julekvelden var over på et blunk synest jeg. Men både store og små frydet seg virkelig! Dagen starter med to elleville barn, Julenissen hadde vært og hengt opp snop på treet og lagt under noen morgengaver fra selveste Nissen! Daniel hoppet og ropte "juletre Jiiiippiii"(det blei pyntet etter sengetid lillejulaften). Julestrømpene nissen hadde hengt på sengestolpen var også sukse..:) Daniel blei heilt overveldet! Sååå mye snop som var der :)



Så hadde vi deilig julefrokost, og koset oss med Askepott etterpå. Vi fikk besøk av søstra mi Marianne, samboeren og minste gutten deira, Eric, og lillebroren min Mads til middagen. Mamma kom etter seinvakta! Middagen var virkelig god. Vi kjøpte gryteklart pinnekjøtt fra Ringdal, og det var utrolig mye kjøtt på stykka, og smakte veeeldig godt! I tillegg hadde vi kjøttpølser til barna og vigramør og lefser til. Nam!!

Heldige oss fikk også besøk av Nissen over alle Nisser!! Også var det et tonn med gaver under juletreet, så vi brukte noen timer på å åpne de! :) Barna var så fornøyd, og selv om klokka blei nærmere 2130 før de to minste var i seng, var det ikke noe sureri! Humøret har de nokk etter mødrene sine, eller hva sier du Marianne..hihi:)



Barna fikk utrolig mye, Sebastian ønsket seg penger for han sparer til TV på rommet. Så han fikk litt penger i tillegg lego, ull klær og sist men ikke minst Mario Kart. Godt han åpnet den til slutt, for han blei sittende med den til han la seg i 0100 tida;) Daniel fikk også mye fint, Brio tog bane og Stiga Snow racer fra oss, Hinkel Pinkel som synger og snakker, Elias båten, duplo lego, heildress, klær, ja og mye annet. Og han har vært så flink til å leike seg etter han fikk alle de nye leikene!

Gaven fra fadder og "tante" Marianne falt skikkelig i smak! :) Så den leiket han seg med i badebaljen før han la seg i kveld. Herlige gutten min:)




Jeg begynte å få vondt i halsen seint på juleaften, var på seinvakt i går kveld, måtte ta smertestillende, men det gikk egentlig ganske bra, tross jeg var litt slapp. Våknet til enda verre hals i dag, og fant ut at legevakta var det eneste riktige. Og godt er det, for jeg har kjøttetende bakterier (streptokokk A) i halsen..:( Ikke rart det er vooondt! Blei sjukneldt resten av helgen :( Jeg er smitterfarlig. I tillegg fikk Magnus AB også da han har uspesifiserte smerer i hals og hode..trolig smittet av meg ja..og beskjed om å være obs på barna..

Så jeg har sovet mye i dag, og hatt mye vondt. Nå har jeg tatt smertestillende i 19 tida, men har bare nedtelling til neste gang jeg kan ta, for det funket ikke noe særlig denne gangen. Også tenker jeg på de som er mye mer alvorlig sjuke, og all smerte og lidels de må igjennom, og da blir mine plager nesten latterlige..skjerpings Karina!!

4 kommentarer:

  1. Høres ut som dere har hatt ei perfekt jul så langt, ja utenom at du fikk smerter i halsen da, god bedring - det høres ikke noe godt ut det der. Dere for fortsatt kose dere og så ses vi vel en dag - hilse mannen. Juleklem fra meg

    SvarSlett
  2. Åhh så herlige bilder fra juleferingen:)
    Høres ut som en koselig julefering, men leit med halsen din! Good bedring til den!!
    Juleklem fra swimzy

    SvarSlett
  3. Herlig bilder karina:) Så ut som dere hadde det kjempekos:)Er så kjekk denne jula for både store og små.Synd du ble så syk-Masse god bedring

    SvarSlett
  4. Nydelig juletre dere har! Så flott pyntet! Og gliset til Sebastian når han får julegodter - ubetalelig, hihi. Veldig koselig bilde når Daniel står inntil/ gir klem til nissen..
    Håper virkelig du blir frisk snart fra halstullet så du kan kose deg litt bedre! *klem*

    SvarSlett