lørdag 5. desember 2009

forkjølelse hører førjulstiden til? Og litt stemningsbilder:)

Ja, for i dette huset har vi vært forkjøla ei stund nå...Og denne uka har både Daniel og jeg vært sjuke, og Sebastian har hatt problemer med nakken og hodet og måtte være hjemme en dag han og. Heldigvis har han ikke sagt noe i dag, så da regner jeg med han er ok igjen. Han pleier som regel bare å få sånn kroppsvondt når han blir sjuk, så jeg ventet bare på feberen jeg, som aldri kom, heldigvis!!

Daniel blei fort frisk igjen, bank i bordet!! Han er skjeldent sjuk, og hadde bare feber den dagen vi blei oppringt fra bhg! Var selvsagt hjemme med han dagen etter da, han var jo litt slappere enn vanlig. Så er jo jeg også pottetett med halsvondt, vondt hodet og bihuler..Etter å ha brukt dopapir noen dager hadde jeg skaffet meg min egen "RØDE NESE", og fant ut at det eneste som funket var Lambi papirlommetørkle med balsam! Takker høyere makter både for de og nesesprayen.. Men i morgen må jeg bare pelle meg på jobb, liker ikke å være hjemme pga sjukdom!

I dag fikk jeg Magnus til å støvsuge og vaske heile huset. Det var nokk mitt sure vesen som gjorde utslaget..:/ Uansett, det hadde virkning, og selv om jeg har vært trøtt og sliten i dag, så skal jeg prøe å være blid resten av kvelden!! Jeg sendte gutta ut i sta, og her er resultatet:

Den står rett uttenfor stuevindet vårt, og jeg håper det holder seg kaldt lenge, så vi får tenne hver kveld! :)) (er lov å håpe!!)

Ellers så ser det sånn ut i stua vår nå (synn dere ikke hører julemusikken)


Jeg har 5 stor vindu på stua mi, og 4 av de er samlet, jeg har to elektriske julestjerner og to nydelige julestjerner for te-lys, de har fått sinn plass i annen hvert vindu!



I det siste vinduet som er ved spisebordet våres henger dette søte hjertet:


Denne stemningsfulle telysestaken fikk jeg i julegave ett år med ei av tantene mine i sykkylven! Jeg synest den er skikkelig fin <3


Og til slutt ei lyslykt Sebastian har laget på SFO ett år! Sfoen på Blindheim barneskole har vært kjempe flinke til å lage julegaver!! I fjor tror jeg vi fikk heile 5 stk!! Og vedlig fine julegaver også!! :) Og alle blir hentet frem, år etter år!!


Nå driver Daniel og maler, så kanskje kommer det noen bilder fra det snart også!! :)

2 kommentarer:

  1. utroli lekkert va d me dåkke no=) så kosli me lykte ute, d e julestemning d:)
    ha en strålende fin lørdag=) *klem*

    SvarSlett
  2. Ååå koselig... kommer på besøk jeg hehe...

    SvarSlett